Ημερίδα για μαθησιακές Δυσκολίες και Διάσπαση Προσοχής
Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Εύχομαι να είστε καλά και να φροντίζετε τον εαυτό σας και όσα σας ενδιαφέρουν.
Χθες, Σάββατο είχα την τύχη να βρεθώ σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που αφορούσε την παρουσίαση σύγχρονων μεθόδων αντιμετώπισης μαθησιακών και αναπτυξιακών δυσκολιών. Την πρόσκληση την είχαμε δημοσιεύσει προ ημερών. Το κόστος της ημερίδας ήταν 85 ευρώ αλλά από ότι αποδείχθηκε το άξιζε . Την διοργάνωση έκανε ένας δραστήριος ειδικός παιδαγωγός-θεραπευτής, ο κος Γιάννης Χατζηδιάκος, ο οποίος είναι επιστημονικός υπεύθυνος της "Εκπαιδευτικής Παρέμβασης", κέντρου μαθησιακών και άλλων δυσκολιών στην Ρόδο. Σύντομα από ότι μας ενημέρωσε θα λειτουργήσει και το παράρτημα στην Αθήνα. (www.cdc.gr)
O κος Χατζηδιάκος δείχνει άνθρωπος με θέληση και "τετράγωνη" λογική, γεμάτος ενέργεια να μεταφέρει τεχνογνωσίες και εξειδικεύσεις που γνώρισε και εφάρμοσε ο ίδιος με επιτυχία για χρόνια στην Ρόδο. Μας τόνισε πως η άποψη του είναι ότι χρειάζεται "καθημερινή δουλειά" για κάποιο παιδί με δυσκολίες και πως είναι ο συνδυασμός μεθόδων που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα. Το συμμερίζομαι και εγώ απόλυτα πως δεν υπάρχει "μία μέθοδος" για όλα. Συμμερίζομαι επίσης την προσέγγιση στην αναζήτηση λύσεων. Καλή η διάγνωση αλλά καλύτερη η θεραπεία! Και προς αυτήν πρέπει να είμαστε προσανατολισμένοι. Στην αναζήτηση εκείνων των πρακτικών που γνωρίζουμε (απλών ή σύνθετων) που θα φέρουν χειροπιαστές λύσεις.
Να μιλήσουμε για τις μεθόδους που κάποιοι ακούσαμε για πρώτη φορά :
O κος Χατζηδιάκος δείχνει άνθρωπος με θέληση και "τετράγωνη" λογική, γεμάτος ενέργεια να μεταφέρει τεχνογνωσίες και εξειδικεύσεις που γνώρισε και εφάρμοσε ο ίδιος με επιτυχία για χρόνια στην Ρόδο. Μας τόνισε πως η άποψη του είναι ότι χρειάζεται "καθημερινή δουλειά" για κάποιο παιδί με δυσκολίες και πως είναι ο συνδυασμός μεθόδων που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα. Το συμμερίζομαι και εγώ απόλυτα πως δεν υπάρχει "μία μέθοδος" για όλα. Συμμερίζομαι επίσης την προσέγγιση στην αναζήτηση λύσεων. Καλή η διάγνωση αλλά καλύτερη η θεραπεία! Και προς αυτήν πρέπει να είμαστε προσανατολισμένοι. Στην αναζήτηση εκείνων των πρακτικών που γνωρίζουμε (απλών ή σύνθετων) που θα φέρουν χειροπιαστές λύσεις.
Να μιλήσουμε για τις μεθόδους που κάποιοι ακούσαμε για πρώτη φορά :
Η μέθοδος Irlen μας λέει πόσο σημαντικό είναι να βρει κάθε ένας με προβλήματα μαθησιακά και αναπτυξιακά μέσω της χρήσης φίλτρων το χρώμα που τον ξεκουράζει και του επιτρέπει να συγκεντρώνεται καλύτερα. Βάζοντας π.χ. ένα πράσινο φίλτρο σε πλαστικό η λευκή σελίδα μετατρέπεται σε πράσινη και αυτο (ενδεχομένως) βοηθά την συγκέντρωση. Ομοίως πωλούνται διάφορα μπλοκ και τετράδια. Γίνεται διάγνωση ποιο χρώμα ταιριάζει και "βοηθά" καλύτερα το μυαλό του καθενός. Δίνονται γυαλιά οράσεως με φίλτρα ή ακόμα και φακοί επαφής. Η μέθοδος της Ιρλεν περιγράφεται από το βιβλίο της το οποίο μπορεί κανείς να παραγγείλει από το http://irlen.com/index.php?s=store ή το amazon. Στην ομιλία μίλησε η ίδια η Ιρλεν. Και είδαμε και ένα βίντεο με μια κοπέλα που μόλις έβγαζε τα γυαλιά με τους χρωματιστούς φακούς τα νευρολογικά της προβλήματα χειροτέρευαν. Συνέστησε προσοχή στον φωτισμό, όχι λάμπες φθορίου για όσους ενοχλούνται και "ναι στην ρύθμιση του φωτισμού". "Αυτό που ακούμε πως ο χαμηλός φωτισμός βλάπτει τα μάτια, δεν ισχύει" είπε η Irlen.
Η δεύτερη μέθοδος για την οποία μάθαμε ήταν από το INPP, Institute for Neuro - Physiological Psychology" (http://www.inpp.org.uk/).
Η "ουσία" της εν λόγω θεραπείας είναι το πόση σημασία έχουν οι κινήσεις που κάνουν (ή δεν κάνουν) τα μωρά προκειμένου να αναπτυχθούν σωστά."Πρώτα μαθαίνουμε με τα σώματά μας και μετά με το μυαλό μας" . "Γυρίζουμε λοιπόν πίσω" με τη χρήση των ασκήσεων της μεθόδου στην ηλικία των 6-9 μηνών και κάνουμε τις κινήσεις που ενδεχομένως δεν κάναμε και με αυτόν τον τρόπο με τις ασκήσεις επέρχεται βελτίωση και στον γραφικό χαρακτήρα αλλά και στην συμπεριφορά. "We move to learn, we learn to move" Να αναφέρουμε πως γίνεται εξατομικευμένη διάγνωση (όχι ψυχολογική αλλά παρατηρώντας το σώμα) για τον καθένα και δίνονται συγκεκριμένες ασκήσεις που θα βοηθήσουν το άτομο. Υπάρχουν 2 προγράμματα, το βασικό και το εξατομικευμένο που αποσκοπούν στην αποκατάσταση των πρωτόγονων αναπτυξιακών κινήσεων από την σύλληψη έως τα 3,5 έτη του ατόμου. Μιλάμε για "νευροαναπτυξιακές κινήσεις".
Σχόλιο:
Είναι πραγματικά θαυμαστό πόσοι μέθοδοι υπάρχουν στην φαρέτρα της αντιμετώπισης δυσκολιών, την σημερινή εποχή. Πόσο έχει προχωρήσει η έρευνα για τον εγκέφαλο. Ζούμε σε μια εποχή που όρεξη, συνέπεια, αφοσίωση να έχει κανείς και θα γνωρίσει πολλές μεθόδους. Μέσα στο παιχνίδι είναι κάποιες μέθοδοι να μην μας αγγίξουν. Να πούμε στο σημείο αυτό πως Ο κος Χατζηδιάκος μίλησε για χρονικό πλαίσιο 9-11 μήνες για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών.
Επόμενη μέθοδος: Η χρήση συσκευής που παράγει ήχο και δονήσεις με ήχο σε σημεία. Ανεξαρτήτως μουσικής (δεν επιλέγουμε δηλαδή μόνο Mozart!!) η συγκεκριμένη θεραπευτική πρακτική μας συμβουλεύει να ακούσουμε μουσική από την συσκευή, που μας αρέσει, ή μας χαλαρώνει π.χ. Γρηγοριανές ψαλμωδίες και να βάλουμε παράλληλα κάποιες εξόδους που παράγουν δονήσεις σε ειδικά σημεία του σώματός μας. (πχ στα χέρια ή σε σημεία όπου υπάρχει ένταση-πόνος). Η μέθοδος στηρίζεται ερευνητικά από 85 μεταπτυχιακές μελέτες σε επίπεδο μάστερ και διδακτορικού. Ο ομιλητής ήταν συγγραφέας των βιβλίων ‘Τι είναι η MUSICA MEDICA’, Switzerland, 2007 & ‘MUSICA MEDICA: Υποστηρίζοντας το σώμα, την ψυχή και τον εγκέφαλο με μουσική και δόνηση’ Switzerland,2006. Θεωρείται στη χώρα του την Ελβετία, ένας από τους καλύτερους επιστήμονες που ασχολούνται με την αποκατάσταση του εγκεφάλου για αυτό και εκλήθη από την κυβέρνηση να διδάξει τη μέθοδο του σε πρώτη φάση σε 400 γιατρούς και θεραπευτές.
Mε την χρήση μουσικής και κινήσεων ασχολείται και ο τελευταίος, Ρώσος ομιλητής που ακούσαμε. Μιλώντας αγγλικά με όμορφη ρωσική προφορά ο παιδίατρος, με γονείς μουσικούς μας παρουσίασε την μέθοδό του με την οποία ομάδες γυναικών που περιμένουν παιδιά, υπό την συνοδεία μουσικής και τραγουδιών, τραγουδούν, χαϊδεύουν την κοιλιά τους με συγκεκριμένες κινήσεις, αναπνέουν ρυθμικά και δημιουργούν μια σχέση με το αγέννητο παιδί που βρίσκεται στην κοιλιά. Ο παιδίατρος μας παρουσίασε στατιστικές που δείχνουν πως τα παιδιά που ακολούθησαν αυτήν την προ και μετά γέννησης τεχνική με τα τραγούδια και την κίνηση είναι πολύ πιο υγιή και σπανιότερα παρουσιάζουν δυσκολίες. Μας ανέφερε πως οι μητέρες θηλάζουν σε μεγαλύτερο ποσοστό χάρη σε αυτήν την μέθοδο. Αγοράσαμε το cd με Αγγλικά (μεταφρασμένα από τα Ρωσικά) τραγουδάκια που συστήνει ο δημιουργός της μεθόδου. Και πάλι ακούσαμε πως τα τραγούδια που τα μωράκια (πριν και μετά την γέννησή τους) καλό είναι να ακούν δεν είναι Mozart! Χαρούμενα και απλά τραγουδάκια για παιδιά που καθησυχάζουν, ηρεμούν και προσφέρουν ελπίδα για το αύριο.
Με συγκινούν ιδιαίτερα όλα όσα μπορούν να κάνουν οι γονείς, πριν και μετά την γέννα κατά τους ευαίσθητους μήνες όπου το παιδί πλάθεται για να εξασφαλιστεί υγεία και να αποτραπούν μελλοντικές δυσκολίες.
Τέλος η ομιλήτρια Dr. Florence (http://www.ebrainlabs.com/understandingMaverickMind.do#)
(δείτε video στο παραπάνω link) μας μίλησε για τους "Μavericks", τους ιδιαίτερα οπτικούς τύπους που μπορούν να βοηθηθούν από την μέθοδό της που έχει παρουσιαστεί στο Oprah show και έχει λάβει διακρίσεις και από τον πρόεδρο των ΗΠΑ.
Ευχαριστούμε πολύ όσους ενήλικες επικοινώνησαν μαζί μας για να μοιραστούν την "ανακάλυψή τους" πως η δυσκολία που αντιμετώπιζαν ή αντιμετωπίζουν περιγράφεται με την έννοια της διάσπασης προσοχής. Τον νεαρό από την Πάτρα και τον φίλο, ομογενή από Γερμανία. Σας υπενθυμίζουμε πως η επόμενη (δωρεάν) συνάντηση είναι την Πέμπτη αυτή στο κέντρο του εργοθεραπευτή Στράτου, στο Νέο Κόσμο. Ευχαριστώ πολύ επίσης την εβδομάδα που μας πέρασε τον φίλο Μιχάλη που με βοήθησε, πρακτικά (όπως ένα άτομο με ΔΕΠ, έχει ανάγκη) να τακτοποιήσω τα αρχεία με τις δηλώσεις της εφορίας, τους λογαριασμούς του ΟΤΕ, τα ασφαλιστικά κα... να μπουν δηλαδή σε ομοειδής κατηγορίες και ντοσιέ. Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα όλα ήταν μαζί !
Σχόλια