Robert Frank ph.d. - Part B

"Όταν ήμουν παιδί με αποκαλούσαν χαζό τεμπέλη και μάζεψα πολλούς τέτοιους τίτλους από το σχολείο, τη γειτονιά...παρόλα αυτά, σήμερα, είμαι ψυχολόγος, συγγραφέας, καθηγητής κολεγίου, σύζυγος, πατέρας..."
"Η δυσλεξία συνεπάγεται αγώνα"

"Η δυσλεξία επηρεάζει την ζωή του παιδιού σας από την στιγμή που θα ξυπνήσει το πρωί μέχρι την στιγμή που θα πάει για ύπνο..."
"η βάση της δυσλεξίας είναι νευρολογική"

" Γνωρίζει καλά πως δεν είναι σαν όλα τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα είναι αποφασισμένο να κρατήσει το πρόβλημα καλά κρυμμένο πίσω από ένα πέπλο μυστικότητας"

"Η δυσλεξία δεν οφείλεται σε μειωμένη νοημοσύνη. Τα περισσότερα δυσλεκτικά παιδιά έχουν δείκτη νοημοσύνης γύρω στο μέσο όρο ή πάνω από αυτόν"
"Επηρεάζει γύρω στο 15% του πληθυσμού στις ΗΠΑ"

"H θολούρα του μυαλού"
"Ο κόσμος όπως τον βλέπουν τα δυσλεκτικά άτομα μπορεί να χαρακτηριστεί νοητικά θολός....για να το καταλάβετε σκεφθείτε κάποιες φορές που ήσασταν τόσο καταπονημένοι ώστε σας ήταν δύσκολο να σκεφθείτε...έχω εμπειρικά διαπιστώσει ότι η δυσκολία στην μνήμη -τόσο την βραχυχρόνια όσο και την μακροχρόνια είναι συναισθηματικά μια από τις πιο επώδυνες πλευρές της δυσλεξίας...στην σταδιοδρομία μου ως καθηγητής, έχω διδάξει το μάθημα "εισαγωγή στην ψυχολογία" αναρίθμητες φορές. Κι όμως κάθε φορά που το διδάσκω, πρέπει να επαναδραστηριοποιώ τον εγκέφαλό μου για να αναδιοργανώνω το υλικό μου...είμαι αναγκασμένος να αποκτήσω τον έλεγχο ενός υλικού που κανονικά, έπρεπε να ξέρω απ' έξω και ανακατωτά..."
"Καθώς θα συντονίζεστε με την μυστική ζωή του δυσλεκτικού σας παιδιού (ή του εαυτού σας!) θα μπορέσετε να αναγνωρίσετε τις περιόδους της ημέρας όπου ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα, όπως και εκείνες όπου ό,τι και να κάνει πάει στραβά.."

"Είναι σημαντικό να θυμάστε πως όπως και τα περισσότερα παιδιά, τα δυσλεκτικά παιδιά λειτουργούν καλύτερα όταν έχουν κοιμηθεί καλά το βράδυ"

"Εγώ κάθε βράδυ, πέφτω για ύπνο το αργότερο στις 10:00 και ξυπνάω στις 5:00 το πρωί. Μετά από τόσα χρόνια συμβίωσης με την δυσλεξία, έχω διαπιστώσει πως οι μέρες μου κυλούν καλύτερα όταν εκμεταλλεύομαι στο έπακρο τις πρωινές ώρες. Στις περιπτώσεις που είμαι υποχρεωμένος να ξαγρυπνήσω, την επόμενη μέρα η παραγωγικότητά μου πέφτει κατακόρυφα."
"Πριν μερικά χρόνια ένας αριστούχος φοιτητής του τμήματος ψυχολογίας μου εξομολογήθηκε πως ο φόβος του μήπως κάποια στιγμή "ανακαλύψουν" το πρόβλημά του, τον έκανε, πολλές φορές να αμφιβάλλει αν θα έπρεπε να συνεχίσει τις πανεπιστημιακές του σπουδές..."
"Η επιλογή που κάνω καθημερινά είναι να σηκωθώ πρωί-πρωί, να χρησιμοποιήσω τις αντισταθμιστικές μου τεχνικές για να ανταπεξέλθω στις υποχρεώσεις της ημέρας, να κάνω τα πράγματα που χρειάζεται να κάνω, και να κρατήσω θετική στάση και διάθεση"

"Το πιο δύσκολο πράγμα που πρέπει να αντιληφθεί ο γονιός είναι ότι ο φόβος μπορεί να σε σακατέψει πιο πολύ και από την ίδια την δυσκολία"
"Μπορεί στα δικά σας μάτια οι ανησυχίες και οι φόβοι του παιδιού σας να φαντάζουν υπερβολικοί, για το παιδί σας όμως, τα συναισθήματα αυτά είναι πέρα για πέρα αληθινά..."

"Αν τα αψηφήσετε λέγοντας "έλα μωρέ δεν χρειάζεται να ανησυχείς, μια χαρά θα πας" θα έχετε κάνει ένα λάθος. Είναι καλύτερα να δώσετε σημασία σ' αυτά που σας λέει, να ακούσετε προσεκτικά όλα όσα έχει να σας πει και μετά να συζητήσετε μαζί του με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα στο μέλλον.."

"Η αντίληψη του κόσμου μέσα από το φακό του "εμείς και οι άλλοι" οδηγεί το δυσλεκτικό παιδί σε μια αδιάκοπη αναμέτρηση με τις επιτυχίες και τους θριάμβους των άλλων, και όχι στην ανακάλυψη και εδραίωση των προσωπικών του ορίων και κριτηρίων"

Παροτρύνω τους γονείς να βοηθήσουν το παιδί να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του και ταυτόχρονα να τις αποδέχεται και να τις τιμά, χωρίς να συγκρίνει τον εαυτό του με τους άλλους. Βοηθώντας να καταλάβει το παιδί ότι δεν είναι χαζό, κι ότι απλά έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, κάνουμε ένα βήμα στην σωστή κατεύθυνση...το παιδί είναι πολύ δύσκολο να το δεχτεί, το μόνο που θέλει είναι να μην διαφέρει σε τίποτα από τους συνομήλικούς του..."

"όλοι οι άνθρωποι σε κάποια πράγματα είναι καλοί και σε κάποια άλλα δυσκολεύονται...φροντίστε να διαβεβαιώνετε συνεχώς το παιδί σας για αυτό.."

"Πείτε στο παιδί σας ποιες ήταν οι δικές σας αδυναμίες...ποια πράγματα ήταν και ποια πράγματα πάντα θα είναι μια πρόκληση για εσάς...έτσι θα το βοηθήσετε να καταλάβει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν τα δυνατά και τα αδύνατα τους σημεία..."

"τα πράγματα που δυσκολεύουν το παιδί σας δεν καθορίζουν την αξία του...επαινέστε το παιδί σας για τις ικανότητες και τις επιτυχίες του...μην περιμένετε να μαντέψει την σκέψη σας..."
"...παρόλο που έχω πλούσια εμπειρία για τα δυσλεκτικά παιδιά και πολλές ιδέες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων...δεν θα μπορούσα ποτέ να τις βάλω σε τάξη ή να τις διατυπώσω με σαφήνεια για να γίνουν βιβλίο, χωρίς την βοήθεια του συντάκτη και του επιμελητή μου"

"όπως όμως εγώ βασίζομαι στη δική τους βοήθεια για να μπορέσω να μεταφέρω σ' εσάς τις ιδέες μου έτσι και αυτοί εξαρτώνται από την επαγγελματική μου εμπειρία και γνώση..."

"Να βρείτε μια θαυμάσια διέξοδο για την έκφραση του θυμού...όπως πχ το kick box"

"Τα περισσότερα παιδιά δίνουν στους γονείς κάποιο μήνυμα για το τι τους αρέσει πραγματικά να κάνουν"

"5 στάδια κατά την Ρος στην διαδικασία του πένθους: Άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, κατάθλιψη και αποδοχή"

"...στο γυμναστήριο όταν νιώθω κουρασμένος και μου ρχεται να τα παρατήσω, θυμίζω στον εαυτό μου πόσο σκληρά δουλεύω για να πετύχω κάποιους στόχους στην καθημερινή μου ζωή"

Επειδή τα δυσλεκτικά άτομα έχουν αναμφίβολα ιδέες κλείνουμε με μια φράση του Αριστοτέλη που βρήκαμε σε κάποιο site και την μεταφέρουμε στα αγγλικά:

"There is nothing so powerful, as an idea

whose time has come"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η διάσπαση προσοχής και το υπερκινητικό σύνδρομο στους ενήλικες

Τζένη Θεωνά κ ΔΕΠΥ

Πώς είναι η Παρανοϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας ;