2 Μαρτίου 2013

Μάρτιος 2013 Διατροφική Άνοιξη


Αν ένα πράγμα είναι σίγουρο είναι πως ο καιρός περνά (ή κυλά) χωρίς να το καταλαβαίνουμε.

Βρισκόμαστε ήδη στον πρώτο μήνα της Άνοιξης. 

Προσωπικά βρίσκομαι σε μια στιγμή όπου εντατικοποιώ τις προσπάθειες για "σωστή διατροφή" με "μηδενική ανοχή" σε τροφές όπως τα μπισκότα, η ζάχαρη (ακόμα και το μέλι), οι πατάτες, τα τυριά κλπ κλπ...Με συνδυασμούς τροφών, πρωτεΐνη από ψάρι και λευκό κρέας και πολλά πράσινα λαχανικά. Ανακάλυπτα προχθές πχ. το σέλερι και το αβοκάντο στο σουπερμάρκετ (ευτυχώς υπάρχουν ευγενικοί μανάβηδες που δεν τους φαίνονται περίεργες οι ερωτήσεις μου...). Έχω αρχίσει να προσθέτω εκτός από μπαχαρικά, πράσο, σκόρδο και κρεμμύδι στην ομελέτα, και να μην προσθέτω γάλα - τυρί. 
Στο μεσημεριανό προσπαθώ να έχω σαλάτα ρόκα, μαρούλι. Προσθέτω φρέσκο μαϊντανό και λεμόνι στο ψάρι. 
Προτιμώ σούπες λαχανικών σε καταστήματα που τις προσφέρουν, αντί να διαλέγω καφέ. Ενώ και το να παραγγέλνεις μεταλλικό νερό είναι μια επιλογή, αν το σώμα σου λέει ότι δεν θες και άλλο πράσινο τσάι (το έχουμε μαζί μας σε ένα θερμός σχεδόν καθημερινά και το εναλλάσσουμε άλλοτε χαμομήλι κλπ).

Πειραματισμοί με ανοιχτό μυαλό και τόλμη. Στροφή στις φυσικές τροφές και αποφυγή συσκευασμένων τροφών όπως κρέμες γάλακτος κλπ. Θέλει στο ξεκίνημα μια αυτοπειθαρχία αλλά να είστε σίγουροι πως η προσπάθεια θα φέρει καρπούς. Και όταν θα συνηθίσετε ένα νέο τρόπο ύπαρξης θα σας κάνει εντύπωση πως τρώγατε παλαιότερα ακατάλληλες τροφές.
Ό,τι πρόβλημα και να αντιμετωπίζει κανείς, από άγχος και βουλιμικές τάσεις (τα άτομα με ΔΕΠΥ είναι επιρρεπή στις εθιστικές συμπεριφορές...), από χαμηλά επίπεδα ενέργειας μέχρι αίσθηση μη ελέγχου του χρόνου της ημέρας, η διατροφή θα σας στηρίξει όσο δεν το περιμένετε.
Μεταλλικό νερό το προτιμάμε και δεν ξεχνάμε να έχουμε κανένα μπουκάλι δίπλα μας, π.χ. μέσα στο όχημά μας.
Είναι μεσημέρι, περνάω από ένα σουβλατζίδικο... θα παραγγείλω απλά δύο καλαμάκια κοτόπουλο (εννοείται χωρίς πίτα ή συνοδευτικό ψωμί) και θα ζητήσω εκτός από λεμόνι, να μου προσθέσουν μαρούλι και κρεμμύδι σαν συνοδευτικό.

Παρακολούθησα σήμερα σε ημερίδα την Vicky DeRosa (φωτό) που μοιράστηκε την προσωπική της εμπειρία, δηλαδή την απώλεια της όρασής της αλλά και της όρασης των δύο παιδιών της, από μια σπάνια, ανίατη ασθένεια, και τον ακούραστο αγώνα της ενάντια στη νόσο αυτή. Η κυρία DeRosa ενάντια σε κάθε δυσοίωνη πρόγνωση κατόρθωσε να αναχαιτίσει σε μεγάλο βαθμό την ασθένεια ανακαλύπτοντας η ίδια μεθόδους αυτοβοήθειας οι οποίες την οδήγησαν σε αξιοσημείωτη βελτίωση της υγείας της. Η διατροφή από ότι μας είπε ήταν η αιχμή του δόρατος των προσπαθειών της. Μάλιστα πρότεινε για την λήψη omega3 την κατανάλωση ψαριού π.χ. σολωμού (όχι καπνιστού) 3 φορές την βδομάδα. Σπανάκι, Μπρόκολο και Αβοκάντο και πολλές σούπες λαχανικών που είναι αποτοξινωτικές.

3 φορές την ημέρα, 7 μέρες την βδομάδα, μια ζωή τα γεύματα που επιλέγουμε μας βοηθούν να ανακτήσουμε την ενέργεια και την ζωτικότητά μας. Ας απολαύσουμε το ταξίδι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελληνικό Δίκτυο Φροντιστών

Το Ελληνικό Δίκτυο Φροντιστών ΕΠΙΟΝΗ υποστηρίζει τους ανεπίσημους φροντιστές ατόμων με χρόνια ασθένεια ή αναπηρία και την αναγνώριση του ρό...